Wieloryby zyskownościOdkrywanie tajemnicy zysku!Piąta dyscyplinaSystemowe zwiększanie zyskówSystemy ABC/M

Szkolenie wprowadzające do systemowego zwiększania zysków

Czy można w ciągu dwóch godzin radykalnie zmieć sposób patrzenia na biznes przez całą Organizację? Czy nasze modele myślowe o tym, jak powstają koszty i zyski w naszych przedsiębiorstwach, nie mają wpływu na to jak pracujemy i jakie decycje podejmujemy?

Najgroźniejsze, powszechne modele myślowe dla zysków naszych przedsiębiorstw:

  • "Im większa sprzedaż, tym większe zyski"
  • "Każdy klient  i produkt generujący marżę jest dla nas ważny"
  • "Obsługa klienta przy okazji nic nie kosztuje"
  • "Amortyzacja jest kosztem stałym"
  • "Utylizacja zdolości produkcyjnych jest ważna"

Czy zburzenie tych modeli myślowych przyniesie korzyści? Czy udowodnienie, jak groźne są dla naszych przedsiębiorstw przyniesie wymierne korzyści? Czy wpłynie to na trafność naszych codziennych decyzji?

Oczywiście że tak, ale pod jednym warunkiem! Musimy uświadomić sobie jak bardzo są one ukryte w naszej podświadomości i jak ogromny wpływ mają na nasze zachowanie!

Oczywiście większość Organizacji uzna, że "to nas nie dotyczy" . Jakie jest jednak ich zdumienie w momencie analizy rzetelnej kalkulacji kosztów obsługi i rentowności klientów! Często okazuje się, że nawet 50% klientów generuje straty!

Występuje przy tym często oczywista zależność - im bardziej Organizacja jest przekonana, że nie obsługuje nierentownych klientów, tym więcej ich w portfelu!

Czy nasz rachunek kosztów nie ukrywa przypadkiem informacji o prawdziwej rentowności klientów? Jeżeli tradycyjne metody kalkulacji kosztów oszukują menedżerów wskazując jako "rentownych" - klientów w rzeczywistości nierentownych?

"Leiej mniej więcej mieć rację,  niż dokładnie się mylić!"

Co jeżeli my również stosujemy tradycyjny rachunek kosztów, oparty na teorii która powstała w II połowie IX wieku? Jeżeli dokładnie mylimy się w ocenie rentowności naszych klientów i produktów? Czy to może mieć wpływ na losy naszego Przedsiebiorstwa?

Jeżeli popadamy w rutynę i uważamy, że jesteśmy doskonali w "finansach" to warto od czasu do czasu odpowiedzieć sobie na pięć banalnych pytań:

  1. Pozyskanie nierentownego klienta/kontraktu z reguły poprawia zyski przedsiębiorstwa w krótkim horyzoncie czasu. Wyjaśnij dlaczego tak się dzieje? Jakie zagrożenia niesie za sobą ten mechanizm?
  2. Czy zerwanie współpracy z nierentownym klientem (zerwanie nierentownego kontraktu) zwiększy zyski przedsiębiorstwa w krótkim okresie czasu? Podaj inne sposoby na doprowadzenie klienta do progu rentowności.
  3. Jakie czynniki wpływają na rentowność produktu?
  4. Jakie czynniki wpływają na rentowność współpracy z klientem (rentowność klienta)?
  5. Jak powstają koszty w przedsiębiorstwie?

Szkolenia wprowadzające do systemowego zarządzania zyskiem prowadzone są w siedzibie Przedsiębiorstwa, przeznaczone do szerokiego grona Kadry Zarządzającej wyższego i średniego szczebla.

Im szerszy skład Zespołu tym lepiej! Szkolenie wprowadzające trwa około 2 godzin. Szkolenie poprzedzone jest rozpoznaniem sytuacji i potrzeb danego przedsiębiorstwa. Rozpoznanie obejmuje:

  • identyfikację modelu biznesowego,
  • analizę rachunku kosztów,
  • identyfikację modeli myślowych Zespołu,
  • określenie głównych barier w rozwoju zyskownej sprzedaży i innych barier w generowaniu większych zysków.

Szkolenie wprowadzające objęte jest pełną gwarancją jakości. W przypadku nie uzyskania zadawalających Państwa efektów, zwracamy cenę szkolenia!

Chęć przeprowadzenia szkolenia wprowadzającego prosimy zgłaszać na zapytania@profitenigma.pl

 

 

"Bardzo ciekawe szkolenie, każdy powinien mieć wiedzę na ten temat"

Magdalena Smolak, Samodzielna Księgowa

 

© 2012-2024 Profit Enigma
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: Projektowanie stron internetowych Art Delarte
Profit Enigma
ul. Bóżnicza 11/53
61-751 Poznań
e-mail: zapytania@profitenigma.pl
tel. kom.: +48 509 972 470
tel.: (61) 855 14 76