Jak wykorzystać wieloryby do zwiększania zysków?Patrząc na "klasycznego" wieloryba zyskowności klientów, zastanówmy się jak zwiększyć zysk przedsiębiorstwa trzykrotnie? Jeżeli nawet przyjdzie nam do głowy szalony pomysł "wyeliminować nierentownych klientów", zastanówmy się nad konsekwencjami takiej decyzji? O czym teraz myślimy? Czy przypadkiem nie o wypowiadaniu umów handlowych? Jak kończy się takie myślenie? Postawmy pytanie jeszcze raz. Jak zwiększyć zyski naszego przedsiębiorstwa trzykrotnie i nie jutro, z dnia na dzień, ale w ciągu kolejnych dwóch lat? Czy przypadkiem nie wystarczy doprowadzić klientów nierentownych do progu rentowności? Czy wszyscy dadzą się przeprowadzić na "jasną stronę mocy"? Pewnie nie, ale kto powiedział, że po 2 latach portfel klientów nierentownych ma mieć "ten sam skład"?
"Największe dylematy, oglądane z systemowego punktu widzenia przestają być dylematami. Są one pochodną statycznego, migawkowego a nie procesowego sposobu myślenia i w momencie, kiedy myślimy o zmianach w czasie, jawią się w całkiem nowym świetle!" Więcej na "Mój pierwszy wieloryb" |
Zapraszamy na szkolenie:
Ostatnie aktualności14.11.2019Universal Display Solution Sp....Czołowy polski producent wyrobów ekspozycyjnych, UDS Sp. z o.o., wdraża system do zarządzania rentownością zamówień klientów Profit Enigma ABC/M28.02.2019Karlik Elektrotechnik Sp. z o....Karlik Elektrotechnik, polska firma rodzinna produkująca akcesoria elektrotechniczne, wdraża system do zarządzania kosztami i rentownością produktów i klientów Profit Enigma ABC/M15.11.2018InterEuropol S.A. wdrożył Prof...Jeden z najnowocześniejszych w Europie, czołowy polski producent i eksporter wyrobów piekarniczych wdrożył system Profit Enigma ABC/M |